Pozycjonowanie second handów – czy da się to zrobić?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie nazywamy szereg procesów mających na celu znacznie zwiększenie widoczności danej witryny w wybranej wyszukiwarce, np. Google. Świeże witryny z samego początku lądują na ostatnich stronach listingu SERP (Search Engine Results Page), dlatego nie generują z tego tytułu jakiegokolwiek ruchu, a już tym bardziej konwersji, która jest celem każdej firmy działającej w sieci. Pozycjonowanie polega na zupełnej zmianie tego stanu rzeczy, a tym samym także na zwiększeniu zysków wynikających z prowadzenia działalności w sieci. Proces ten jest szczególnie zaawansowany technicznie, skomplikowany i niemożliwy do przeprowadzenia bez odpowiednio dużej wiedzy na ten temat oraz doświadczenia w tej branży. Wielu początkujących przedsiębiorców próbuje zrealizować go samodzielnie, rzadko jednak z pozytywnym skutkiem. Pozycjonowanie second-handów ma szczególnie duży sens. Warto go poznać z bliska.

Podstawowe założenia pozycjonowania

W pozycjonowaniu chodzi o spełnienie wszelkich wymogów stawianych przez firmę Google. Gigant z Mountain View do oceny poszczególnych stron WWW używa swojego własnego algorytmu, który po pobraniu wszystkich danych na temat danej witryny nadaje jej ranking, a tym samym także pozycję w listingu pod wybranymi słowami kluczowymi. Podstawowym celem pozycjonowania jest spełnienie wszelkich wymogów algorytmu w sposób bezbłędny i kompletny. To też jest w nim najtrudniejsze. Do podstawowych etapów pozycjonowania należy:

  • Audyt SEO. W ramach audytu agencja interaktywna SEO bądź freelancer oceniają stan wybranej witryny pod kątem pozycjonowania. Ocenie podlega jej działanie, obecność słów kluczowych czy też działania konkurencji oraz wiele innych kroków, których łącznie (zależnie od konkretnej firmy) może być nawet kilkaset.
  • Działania on-site. Ten krok jest w zasadzie najważniejszy, lecz także najbardziej czasochłonny, gdyż polega na wprowadzeniu wszystkich zmian w witrynie WWW wskazanych przez wcześniej przeprowadzony audyt SEO.
  • Działania off-site, w ramach których z reguły buduje się jedynie odpowiednio szeroką bazę linków prowadzących do pozycjonowanej witryny. Warto dbać o ich jakość, nie ilość. Backlinki powinny znajdować się wyłącznie na godnych zaufania stronach.

Dopiero spełnienie wszystkich tych założeń i pojedynczych kroków może w efekcie zagwarantować optymalne wyniki. Nie można jednak zapomnieć o wielu czyhających pułapkach.

Pozycjonowanie bez ryzyka? To możliwe

Pozycjonowanie nie powinno być ryzykowne. Błędne przeprowadzenie poszczególnych kroków może bowiem w najmniej dotkliwym efekcie doprowadzić między innymi do znacznego obniżenia pozycji strony WWW na tle innych, co niweluje wszelkie zalety płynące z przeprowadzonych dotychczas działań. Jednym z większych problemów w razie szczególnie dużych naruszeń jest wykluczenie strony z SERP. Oznacza to całkowity brak obecności witryny w Google. Z tego powodu warto pozycjonowanie przeprowadzać przy użyciu najlepszych narzędzi SEO i korzystać z usług wyłącznie prawdziwych specjalistów.

Algorytm Google zwraca uwagę nawet na najmniejsze szczegóły

Algorytm Google nie uznaje jakichkolwiek kompromisów i każdą witrynę, niezależnie od jej wielkości czy branży lub popularności, traktuje na równi, dlatego tak istotne jest to, aby spełnić jego wszelkie wytyczne. Algorytm zwraca uwagę przede wszystkim na frazy kluczowe, które powinny być idealnie dopasowane do profilu działalności danej witryny oraz zawartości jednej, konkretnej podstrony. Dzięki temu potencjalnie zainteresowany klient zostanie na niej na dłużej i będzie chciał, przynajmniej w teorii, dokonać na niej zakupu produktu lub usługi.

Fraza kluczowa “buty męskie” jest w większości przypadków całkowicie bezwartościowa i nie daje pozytywnych skutków. Głównym powodem tego stanu rzeczy jest fakt, iż na wybraną podstronę wejdzie zarówno klient zainteresowany zakupem butów sportowych, jak i eleganckich, zimowych czy letnich – rzadko trafi na nią akurat ktoś, kto poszukuje tego konkretnego rodzaju obuwia. W zamian warto zaproponować frazę kluczową, która precyzyjnie opisuje zawartość, np. “buty sportowe nike air max męskie”. W ten sposób na naszą stronę przyciągniemy jedynie osoby, które są zainteresowane tym konkretnym rodzajem butów.

Pozycjonowanie second-handów stacjonarnych, a sieciowych – różnice w działaniach

Od czego zależy koszt pozycjonowania? Przede wszystkim od zakresu prac oraz ich rodzaju. Pozycjonowanie ogólnokrajowe jest dedykowane dla właścicieli sklepów internetowych, którzy sprzedają swój towar w sieci wysyłkowo bądź z odbiorem osobistym i to ich główna zasada działania. Zazwyczaj tego typu firmy mają swój sklep bądź portfolio, który chcą wypromować i zwiększyć zasięg.

Inaczej wygląda pozycjonowanie lokalne, przeznaczone dla przedsiębiorców polegających na sprzedaży bezpośredniej w punkcie stacjonarnym. Działania mają w efekcie prowadzić do pojawienia się witryny w Google jedynie we frazach łączących gałąź działalności z regionem, np. miastem lub województwem lub na mapach Google.

Niezależnie od wszystkiego, pozycjonowanie zawsze się opłaca, lecz efekt tych działań zależy w głównej mierze od samej firmy. Warto zdecydować się na przedsiębiorstwo działające w branży SEO już od wielu lat, w którym pracują zespoły specjalistów, składające się z programistów oraz copywriterów czy pozycjonerów.

Fot. Justin Morgan/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Adrian 07.02.2022

    Moim zdaniem da się pozycjonować second hand i to działanie wpłynie bardzo pozytywnie na działania sklepu z odzieżą używaną, często się teraz słyszy, że sklepy tego typu wchodzą do sieci i warto dać im szanse, jest to jednak raczkująca branża w internecie dlatego tutaj z pomocą przychodzi nam agencja sem. Czym się różni od agencji seo? Sem jest to element marketingu internetowego, który jest szerszym pojęciem i obejmuje również działania SEO.

  • Maja 25.02.2022

    Second hand można pozycjonować i to bardzo skutecznie. Warto zauważyć, że od jakiegoś czasu trwa moda na polowania w tego typu sklepach właśnie. Poleciłabym sprawdzić co to jest SXO, bo czemu by nie stworzyć strony, która będzie popularna, a przy okazji wykonana z takim pazurem, że klienci będą do niej częściej zaglądać 😇.