Reklamodawcy coraz chętniej stawiają na kampanie Programmatic w swoich strategiach marketingowych. Czym wyróżnia się ta technologia? Dlaczego warto w nią inwestować? Wyjaśniamy.
Programmatic umożliwia kupowanie i sprzedawanie powierzchni reklamowych w internecie. Cały proces odbywa się w sposób automatyczny i w czasie rzeczywistym. To specjalne algorytmy decydują, kiedy i gdzie zostanie wyświetlona reklama, jednocześnie dopasowując ją do wymogów reklamodawców i ich oferty. Kampanie Programmatic wykorzystują wiele danych, które pozyskują między innymi dzięki plikom cookies, popularnie nazywanymi ciasteczkami. Pliki cookies pozwalają weryfikować działania podejmowane przez użytkowników w internecie. Dzięki temu można się dowiedzieć, jakich produktów i usług szukają czy co im się podoba. W dalszej kolejności umożliwia to tworzenie spersonalizowanych przekazów w znacznie szybszym trybie.
Nie każdy użytkownik internetowy zostanie klientem naszej marki, więc nie ma sensu promować swoich produktów i usług w każdym miejscu. O wiele lepsze efekty osiągniemy, gdy postawimy na precyzyjne działania. Zaawansowana technologia Programmatic umożliwia wzrost skuteczności kampanii w zakresie targetowania nie tylko poszczególnych przekazów, lecz także większych grup reklamowych. System samodzielnie ocenia, czy użytkownik odwiedzający witrynę może być zainteresowany konkretną ofertą – jeśli tak, to wyświetli mu reklamę. Cały proces odbywa się więc w zautomatyzowany sposób, dzięki czemu my możemy zająć się tym, na czym znamy się najlepiej – naszym biznesem.
Gdy korzystamy z Programmatic, mamy pewność, że budżet zostanie efektywnie wykorzystany. Płacimy tylko za te reklamy, które zostaną wyświetlone przez użytkowników, co sprzyja oszczędzaniu. Pomimo stosunkowo niewielkich kosztów nasza strona i tak będzie generować większy ruch, a to w dłuższej perspektywie czasu wiąże się z wyższymi zyskami i umożliwia szybszy rozwój marki.
Kampanie Programmatic mogą stanowić część obszerniejszych strategii marketingowych. W ich opracowywaniu warto korzystać na przykład z założeń marketingu mix, w którym kładzie się nacisk na wielopoziomowe podchodzenie do planowania działań reklamowych. Więcej informacji o marketingu mix znajdziesz tutaj: https://adsright.pl/marketing-mix/.
Zdjęcie główne: Austin Distel/unsplash.com